جراحی لیپوماتیک یکی از نوین ترین روش های از بین بردن و تخلیه چربی های درون بدن است. این عمل جراحی نتایجی بسیار خیره کننده به همراه دارد. نسبت به دیگر روش های جراحی برای لاغری این روش عوارض و خطرات کمتری را متوجه بیمار می کند.

جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو منجر می شود چربی های اضافه بدن تخلیه شود تا فرد به اندامی ایده آل و متناسب دست یابد. قبل از انجام جراحی لیپوماتیک پزشک با مشورت بیمار نواحی که باید مورد جراحی قرار بگیرند را مشخص می کند. در طی جراحی لیپوماتیک بیمار به صورت موضعی بی حس می شود. سپس جراح لیپوماتیک سوراخ هایی به عمق 2 الی 6 میلی متر در آن نواحی ایجاد می کند. بعد از انجام این عمل یک لوله ی بسیار نازک و ظریف به نام کانولا وارد بافت های چربی می شود. این لوله با سرعت و بدون آسیب زدن به عروق و بدن بیمار در ناحیه مورد نظر حرکات ارتعاشی انجام می دهد. این حرکات موجب می شود چربی های آن ناحیه تخریب شوند. حال این چربی های تخریب شده به صورت مایع در می آیند و با استفاده از دستگاه ساکشن از بدن خارج می شوند.

جالب است بدانید این چربی های به دست آمده بعد ها تصفیه و پاکسازی می شوند. سپس برای جراحی تزریق چربی در نواحی مختلف بدن به کار می روند. شایان ذکر است بلافاصله بعد از جراحی بیمار می تواند تغییرات را مشاهده کند.

جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟

به طور کلی شکم و پهلو ها در اولین قسمتی هستند که دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. همچنین جالب آن است که با ورزش کردن دیر تر از سایر نواحی بدن لاغر می شوند. اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو موجب می شود اندام فرد ظاهری نازیبا به خود بگیرد.

به گفته ی جراح لیپوماتیک در پاسداران لیپوماتیک شکم و پهلو ها راه حل بسیار مناسبی برای لاغر کردن این نواحی است. جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو ها در کمترین زمان ممکن فرد را به اندام مورد نظر خود می رساند.

برای جراحی لیپوماتیک در این نواحی ابتدا باید فرد به صورت ایستاده قرار بگیرد تا جراح بتواند نواحی مورد نظر را مشخص کند. سپس پزشک نقاط مورد نظر را با ماژیک مشخص کرده و جراحی را آغاز می کند. به طور کلی باید بگوییم جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو ها با هم انجام می شود. تا کلیه چربی های انباشته شده در این نواحی از بین بروند. همچنین اندام فرد زیبا و متناسب می شود.

دلایل انجام جراحی زیبایی شکم

1. تجمع پوست اضافی در نواحی اطراف ناف

2. عدم ایجاد تغییر در ظاهر شکم علی رغم انجام لیپوساکشن در گذشته

3. انجام سزارین در گذشته و داشتن جای اسکار

4. آمادگی پیش از ابدومینوپلاستی

5. کنار گذاشتن مصرف سیگار و دخانیات

6. انجام تست های آزمایشگاهی

7. دوری از رژیم غذایی سنگین پیش از جراحی

روند جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی به دو صورت انجام می شود، کامل و جزئی.

ابدومینوپلاستی کامل. که شامل برداشتن پوست اضافی و تنگ کردن عضلات و ماهیچه های ناحیه شکم از جمله دور ناف می باشد.

ابدومینوپلاستی جزئی. که شامل برداشتن پوست اضافی زیر ناف و تنگ کردن ماهیچه های زیر شکم می باشد.

این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مدت زمان انجام آن به نوع جراحی بستگی دارد.

روند کلی جراحی ابدومینوپلاستی به شرح زیر می باشد:

1. ایجاد برش افقی در خط رویش موهای زائد، از یک مفصل ران تا سر دیگر آن

2. بلند کردن پوست و بافت چربی از بافت های زیرین

3. تنگ کردن عضلات جدا شده شکم

4. برداشت چربی اضافه

5. تغییر پوزیشن ناف

6. بخیه زدن برش ها

آیا ابدومینوپلاستی عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟

جراحی ابدومینوپلاستی نیز همانند سایر جراحی ها، عوارض و خطراتی را به همراه دارد، که در زیر، به بررسی برخی از این عوارض احتمالی خواهیم پرداخت.

1. خطرات بیهوشی و واکنش های آلرژیک

2. لخته شدن خون

3. تجمع مایع زیر زخم

4. مرگ و نکروز بافت

5. آسیب های عصبی

6. بی حس شدن ناحیه شکم و ناف

7. تورم طولانی مدت

8. اسکار و خارش در ناحیه شکم

9. نیاز به انجام جراحی جهت برطرف شدن عوارض

البته ناگفته نماند که تمامی عوارض احتمالی گفته شده با رعایت نکات و اقدامات گفته شده از سوی پزشک و انتخاب جراح پلاستیک ماهر به حداقل خواهد رسید.