تزریق چربی یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی زیبایی می‌باشد و می‌تواند هم صورت و هم بدن را بهبود ببخشد. متخصص زیبایی بسته به اهداف شخصی بیمار و نتیجه دلخواه بیمار، از چربی به دلایل متعددی استفاده می‌کند. در ادامه محبوب‌ترین و رایج‌ترین جراحی‌های تزریق چربی که در مطب درخواست شده‌اند شرح داده شده است.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت (که به‌عنوان گرافت چربی به صورت نیز معروف است) یک روش درمانی بسیار رایج است. تزریق چربی به طرز قابل چشمگیری می‌تواند گونه‌های فرورفته و گود را بهبود ببخشد و چروک‌ها یا خطوط عمیقی که در اطراف چشم یا دهان ظاهر می‌شوند را اصلاح نماید. همچنین این روش را می‌توان جهت حجم‌دهی به لب‌های باریک و بدون برجستگی و کاهش نمود جای آکنه یا فرورفتگی‌های قدیمی پوست مورداستفاده قرار داد. اگر زمانی که به آینه نگاه می‌کنید بر روی پیشانی خود چروک یا بر روی صورتتان خطوط خنده بیشتری می‌بینید ممکن است کاندیدای بسیار خوبی برای انجام این فرایند زیبایی باشید.

تزریق چربی به دست

پیری علاوه بر صورت، بر روی دست‌ها نیز می‌تواند تأثیر مخربی داشته باشد. از آنجا که با بالا رفتن سن چربی‌های پشت دست از بین می‌روند، رگ ها و تاندون‌ها شروع به بیرون‌زدگی می‌کنند. دست‌های شما که زمانی جوان بوده‌اند حالا پیر به نظر می‌رسند. تزریق چربی می‌تواند دست‌ها را مجدداً جوان کنند و گذر سال‌ها را از روی ظاهر آنها بردارد. چربی در چندین مکان تزریق می‌گردد و سپس ماساژ داده می‌شود تا تأثیری بی‌نقص، یکنواخت و بادوامی ایجاد کند. این روش کم تهاجم می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک و خطوط اخم و خنده و… است.

امروزه افرادی که بیش از دیگران به زیبایی خود اهمیت می دهند؛ تزریق ژل را در برنامه مداوم مراقبت از پوست خود قرار می دهند. به همین دلیل تزریق ژل بعد از انجام بوتاکس (تزریق ژل برای چین و چروک های عمیق تر کاربرد دارد) پر کاربردترین عمل زیبایی در جهان است.

ژل های مورد استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند؛ که همگی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) هستند. اما محبوب ترین ژل تزریقی به صورت اسید اسید هیالورونیک است. علت محبوبیت این ژل نیز خواص دیگر آن به جز شکل دهی و فرم دهی است. در واقع این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و به عنوان روان کننده بافت های همبند، مفاصل بدن، چشم و پوست، فعالیت می کند. در نتیجه استفاده از آن موجب بهبود رطوبت و کیفیت پوست (با جذب آب به سطح زیرین پوست) می شود.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در پیشانی، خط خنده، دور چشم و … به کاهش چین و چروک های صورت کمک می کند. بوتاکس علاوه بر کاربرد های زیبایی، برای درمان بیماری هایی مانند اسپاسم گردن (دیستونی گردن)، تعریق بیش از حد (هایپرهیدروزیس)، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم نیز کاربرد دارد و همچنین ممکن است در پیشگیری از میگرن مزمن نیز موثر باشد.

در تزریق بوتاکس از نوعی سم به نام onobotulinumtoxinA استفاده می شود که می تواند به طور موقت از حرکت عضلات جلوگیری کند. این سم توسط میکروبی تولید می شود که می تواند باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) نیز شود.